WBS, Aktivitetslista samt Gantt-schema
hej alla samman jeg behöver hjälp med denna case hoppas att någon här kan hjälpa mig,
Bakgrund:
Tylöprint tillverkar displayer, PR-material till mäklare. Allt ifrån pennor, pärmar, skyltar, fönsterskyltningar mm.
Företaget har 90% av marknaden.
Tylöprint upplever att man behöver vidga sin marknad och ta marknadsandelar i andra branscher som tex byggbranchen, och eventhallar mm
Projektägare
Pia Folkesson
Projektledare
Jag
Effektmål
Etablera en eller flera nya marknader
Presentera nya kunder/kundämnen
Öka Tylöprints omsättning
Projektmål
Ta fram en aktivitetslista samt Gantt plan
Tid för projektets genomförande:
A. 23/10-12/11
B. Tylöprint ska jobba efter din planering januari 2018 tom mars 2018
Budget
500 000:-
Du ska föreslå relevanta aktiviteter för att företaget ska nå de uppsatta effektmålen. De aktiviteterna ska genomföras under januari-mars, enligt ett Ganttschema som du också ska rita upp.
kan du hjälpa mig Gantt snälla
Tänk först ut vilka åtgärder (aktiviteter) som behöver göras under tidsperioden. Ganttschemat visar sedan hur de aktiviteterna hänger samman tidsmässigt.
tak för al din hjälp men vad skal jeg änvanda
Budget
500 000:-
Du kan inte föreslå aktiviteter som kostar mer än 500 000:- sammanlagt.
jag kommer att joba med det idag (upload det sen här)og hoppas att du vil giv mig feedback
hej jeg har försäkt med jeg vet at de är fel du för gärna titta på det
Du ska inte skriva av någon plan du hittat utan tänka igenom vad som behöver göras för att företaget ska komma in på en ny marknad, helst utan att utveckla nya produkter. Det kan handla om att identifiera möjligheter (t.ex. SWOT-analys), att göra en marknadsplan, anpassning och marknadsföring till byggsektorn, mässdeltagande, kundbesök osv. Du får läsa på lite om marknadsutveckling och hur man vinner marknadsandelar, så blir det nog lättare.