11 svar
686 visningar
kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 31 okt 2017 09:16

WBS, Aktivitetslista samt Gantt-schema

hej alla samman jeg behöver hjälp med denna case hoppas att någon här kan hjälpa mig, 

Bakgrund:

Tylöprint tillverkar displayer, PR-material till mäklare. Allt ifrån pennor, pärmar, skyltar, fönsterskyltningar mm.

Företaget har 90% av marknaden.

 Tylöprint upplever att man behöver vidga sin marknad och ta marknadsandelar i andra branscher som tex byggbranchen, och eventhallar mm

 Projektägare

Pia Folkesson

 Projektledare

Jag

 Effektmål

Etablera en eller flera nya marknader

Presentera nya kunder/kundämnen

Öka Tylöprints omsättning

 Projektmål

Ta fram en aktivitetslista samt Gantt plan

 Tid för projektets genomförande:

A.     23/10-12/11

 B.  Tylöprint ska jobba efter din planering januari 2018 tom mars 2018

 Budget

500 000:-

HT-Borås 1287
Postad: 31 okt 2017 19:16

Du ska föreslå relevanta aktiviteter för att företaget ska nå de uppsatta effektmålen. De aktiviteterna ska genomföras under januari-mars, enligt ett Ganttschema som du också ska rita upp.

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 1 nov 2017 08:35

kan du hjälpa mig Gantt snälla

HT-Borås 1287
Postad: 1 nov 2017 09:42

Tänk först ut vilka åtgärder (aktiviteter) som behöver göras under tidsperioden. Ganttschemat visar sedan hur de aktiviteterna hänger samman tidsmässigt.

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 1 nov 2017 09:58

tak för al din hjälp men vad skal jeg änvanda 

Budget

500 000:-

HT-Borås 1287
Postad: 1 nov 2017 11:13

Du kan inte föreslå aktiviteter som kostar mer än 500 000:- sammanlagt.

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 1 nov 2017 11:38

jag kommer att joba med det idag (upload det sen här)og hoppas att du vil giv  mig feedback 

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 2 nov 2017 15:55

hej jeg har försäkt med jeg vet at de är fel du för gärna titta på det 

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 2 nov 2017 15:56

HT-Borås 1287
Postad: 2 nov 2017 16:50

Du ska inte skriva av någon plan du hittat utan tänka igenom vad som behöver göras för att företaget ska komma in på en ny marknad, helst utan att utveckla nya produkter. Det kan handla om att identifiera möjligheter (t.ex. SWOT-analys), att göra en marknadsplan, anpassning och marknadsföring till byggsektorn, mässdeltagande, kundbesök osv. Du får läsa på lite om marknadsutveckling och hur man vinner marknadsandelar, så blir det nog lättare.

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 2 nov 2017 21:33

kamela 31 – Fd. Medlem
Postad: 2 nov 2017 21:33

Svara
Close