2 svar
191 visningar
Banette 8
Postad: 1 mar 2017 16:27

Unity - Konstruktionssystem

I unity ska jag göra ett lätt konstruktionssystem. Den ska ha funktionalitet för att bygga strukturer i världen.
Dessa strukturer skall vara GameObjects med en Sprite Renderer och skall sparas som
prefabs och kunna laddas in i en publik GameObject array (GameObject[]).
Meningen med detta är att man skall kunna expandera arrayen och lägga till fler byggnader
(prefabs) i inspektorn.
Med en publik funktion skall man kunna bygga en viss struktur (prefab) på en förbestämd
position.
Problemet är att jag inte alls är en bra programmerare, så jag vet inte hur koden ska se ut. Om någon skulle vara vänlig nog att bidra med lite kod som jag kan copy pasta in och dessutom förklara vad den gör skulle det vara väldigt uppskattat. Det behöver inte alls vara något komplicerat :)

dirrefly 1 – Avstängd
Postad: 8 aug 2017 07:41

Kan rekommendera att söka på youtube, där brukar det vinnas väldigt bra guider!

PeterÅ 842
Postad: 8 aug 2017 18:11 Redigerad: 8 aug 2017 18:14

Det du försöker göra låter inte som ett projekt för någon som (du säger) inte är bra på programmering. Har du gjort något tidigare i Unity?
https://unity3d.com/learn

Svara
Close