Tolkning av matris
Hej,
I kursen moderna språk under gymnasiet är ett av kunskapskriterierna för A-nivå: "Dessutom använder eleven strategier som underlättar och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.".
Vad innebär "och för framåt på ett konstruktivt sätt" i detta sammanhang? Kan någon ge ett konkret exempel och vad som differentierar en "strategi" eller ett svar på C-nivå jämfört med A-nivå, d.v.s. vad som gör att det är konstruktivt.
Detta innebär att eleven inte bara kan använda språket korrekt och flytande, utan också kan använda olika strategier för att effektivt kommunicera och interagera med andra på det franska språket.
Dessa strategier kan inkludera att använda olika kommunikativa strategier för att klargöra eller förstå budskapet, använda kroppsspråk eller gester för att förstärka kommunikationen, anpassa sitt språk och sitt uttryckssätt till olika situationer eller åhörare, och vara aktiv i interaktionen genom att ställa frågor, ge respons och delta i diskussioner.
Det allt jag kan säga, för jag själv läser franska 4