Tolka kurslitteratur
Jag har två problem med detta exempel:
1. Jag kan inte övergå till rektangulär form. Jag har provat.
2. Jag är osäker om multiplikationen in ! Borde det vara ? Nej va?
1. Författaren menar ungefär att "Teoretiskt sett skulle det gå att byta till rektangulär form och räkna vidare, men det r ungefär lika kul som att promenera barfota på krossat glas så vi är glada om vi slipper".
2. Exponenterna blir i(n+1-½)x = i(n+½)x respektive i(n-½)x. Varför har du delat n med 2?
Smaragdalena skrev :1. Författaren menar ungefär att "Teoretiskt sett skulle det gå att byta till rektangulär form och räkna vidare, men det r ungefär lika kul som att promenera barfota på krossat glas så vi är glada om vi slipper".
2. Exponenterna blir i(n+1-½)x = i(n+½)x respektive i(n-½)x. Varför har du delat n med 2?
1. Men rent teoretisk, hur skulle det kunna se ut?
2. För att jag är totalt okompetent.
1. Såhär skulle man kunna börja?
Hej pi-streck=en-halv!
Haha I see, och därifrån utveckla alla dubbla vinklar...?