Elaa behöver inte mer hjälp
Elaa 36 – Fd. Medlem
Postad: 5 maj 2017 15:26

Rätta till texten

Jag läser gymnasiearbete denna termin. Men när jag lämnade in mitt arbete, sa min lärare att han och en annan lärare har mycket stora problem att förstå stora delar av min text. Därför att han rekommenderade mig att visa min text för någon person och be denne person säga vad som går att förstå och vad som inte går att förstå och rätta till den. han har bara problem med språket och han sa omöjligt att förstå. Var ni snälla, finns någon person som kan läsa igenom min text och rätta till den eller lämna några kommentar. Min text är där nere:
4.1 Färdigköpt apelsinjuice med olika märke
Själva frågeställningen gick på att jag skulle ta reda på stämmer överens den c-vitaminhalten som finns i produkternas innehållsförteckningar med den analyserade halten eller inte. På grund av det valde jag tre apelsinjuiceförpackning med olika märke. För att kunna få fram noga resultat så gjordes på laborationen med titrerings metod. Målet var att ta reda på C-vitamin halten i olika färdigköpt apelsinjuicer och sedan jämföra vilken produkt stämmer överens mer med innehållsförteckningar. Laborationsprovet gjordes två gånger så att risken för felkällor skulle minskas och att får ett noggrannare svar i sist.
Laborationen på titrering vilket är en kvantitativ analysmetod, som skulle hjälpa mig att få information om själva lösningen med sin okända koncentration som sedan den hjälpa mig att räkna ut hur mycket kan man få C-vitamin av all produkter. Dessutom hjälpte det mig för att kunna få tillräckligt med information så att jag hade möjlighet att svara på min frågeställning. För att jag skulle kunna svara på min frågeställning så använde jag jodometri för att kunna bestämma C-vitaminhalten. Jag laborerade med jodometri för att kändes att vara den lättaste sätt att ta reda på C-vitaminhalten med den mest noggrannaste. Denna metod krävs av olika material som ger bäst resultat. Under laborationen använde jag av olika kemikalier som deras koncentration varieras.


 

HT-Borås 1287
Postad: 5 maj 2017 15:44 Redigerad: 5 maj 2017 15:45

Du behöver läsa och öva mycket på svenska, så blir det nog så småningom bättre. Här är en bearbetning av texten:

4.1 Färdigköpt apelsinjuice av olika märken
Själva frågeställningen gick ut på att jag skulle ta reda på om den C-vitaminhalt, som anges i produkternas innehållsförteckningar, stämmer överens med den analyserade halten eller inte. Därför valde jag tre apelsinjuiceförpackningar av olika märken. För att få fram noggrant resultat så gjordes laborationen med en titreringsmetod. Målet var att ta reda på C-vitaminhalten i olika färdigköpta apelsinjuicer och sedan jämföra och se vilken produkt som stämmer bäst överens med innehållsförteckningen. Provningen gjordes två gånger, så att risken för felkällor skulle minskas och för att få ett noggrannare svar på slutet.
Titreringen, vilken är en kvantitativ analysmetod, skulle hjälpa mig att få information om själva lösningen med dess okända koncentration och att räkna ut hur mycket C-vitamin man kan få av produkterna. För att jag skulle kunna svara på min frågeställning, så använde jag jodometri för att bestämma C-vitaminhalten. Jodometri ansåg jag vara det lättaste och noggrannaste sättet att ta reda på den.

Följande meningar har jag inte tagit med, eftersom det inte går att förstå vad de ska betyda: "Denna metod krävs av olika material som ger bäst resultat. Under laborationen använde jag av olika kemikalier som deras koncentration varieras."

Elaa 36 – Fd. Medlem
Postad: 5 maj 2017 16:14

Tack och hemsk mycket för hjälpen!

Svara
Close