Planera en kampanj
Frågan: I case-beskrivningen står det att företaget ska ha en lanseringskampanj i januari månad. Denna kampanj får kosta 10 000 kronor. Det innebär att man exempelvis inte kan ha tv-reklam då det kostar mycket mer.
Titta gärna i tidningar, nätannonser och den reklam som kommer i brevlådan för att få idéer på hur annons/säljblad/inlägg kan se ut.
Eftersom caféet är nyöppnat passar det bra med en lanseringskampanj. Det är det enda som är förutbestämt. Därutöver är det upp till dig att utifrån studiematerialet skapa en kampanjplan, utifrån en kampanjplanerings uppbyggnad. Kampanjen måste harmoniera med företagets förutsättningar och affärsidé, men också med företagets mer övergripande marknadsplanering (som du beskriv i förra frågan).
Kommentar: För att utveckla svaret mot de högsta betygsnivåerna är det viktigt att tänka på sista punkten i kampanjplanen, och försöka ta fram ett konkret exempel.
Jag undrar vad jag behöver göra i den här frågan för att nå A-bedöme. Jag behöver flera tips och råd. Om jag gör en sådan bildreklam skulle det vara på A-nivå eller inte:
Undrar också vilken program jag kan använda för att skapa en bra bildreklam?