Ledarskap och organisation - Intern chefsutbildning
Vi har fått en uppgift inom ledarskap och organisation. Tror inte att jag har förstått uppgiften riktigt, någon som kan förklara lite kortfattat vad man ska göra och även förklara vad som menas med kursplanering för 4 stycken separata studiedagar (9-12 + 13-16) (Lunch 12 - 13).
Instruktioner:
Här skall du sätta ihop en intern utbildning för nyutnämnda chefer.
- Du bestämmer själv vilken bransch och vilket företag eller organisation som det
handlar om.
- Du tar fram en kursplanering för 4 stycken separata studiedagar (9-12 + 13-16)
(Lunch 12 - 13).
- Studiedagarna är tänkta att genomföras med en veckas mellanrum - detta för att
möjliggöra hemuppgifter.
- Syftet med denna internutbildning är att ge nya chefer mentala verktyg för att kunna
hantera olika oförutsedda situationer på ett professionellt och humant vis.
Hur har du tänkt själv? Du skall hitta på fyra studiedagar för personer som inte har varit chefer tidigare, men har blvit det nu. Vad tycker du att de borde lära sig?