pepsi1968 behöver inte mer hjälp
pepsi1968 495
Postad: 18 aug 2019 16:19 Redigerad: 18 aug 2019 16:20

Hur skapar man ett sidhuvud samt en innehållsförteckning på google docs?

Sitter o försöker skriva en labbrapport och då är det tydligen viktigt att ha med sidhuvud och en sida med innehållsförteckning. Är det någon som har koll på hur man gör sånt?

 

EDIT: Hittade på sidhuvud, men innehållsförteckningen är kvar :p

pepparkvarn 1871 – Fd. Medlem
Postad: 18 aug 2019 17:18

Infoga > (längst ned i listan) Innehållsförteckning!

Notera att du måste ha satt dina rubriker med Drives verktyg (det fungerar inte att bara öka storleken/fetmarkera text), för att det ska fungera. :)

pepsi1968 495
Postad: 18 aug 2019 18:14
pepparkvarn skrev:

Infoga > (längst ned i listan) Innehållsförteckning!

Notera att du måste ha satt dina rubriker med Drives verktyg (det fungerar inte att bara öka storleken/fetmarkera text), för att det ska fungera. :)

Okej, tack! Hur menar med drives verktyg?

pepparkvarn 1871 – Fd. Medlem
Postad: 18 aug 2019 18:23

Dessa textkategorier:

(du kan inte bara förstora texten och fetmarkera den. Då vet inte Drive att du avser dessa textbitar att vara rubriker.)

Svara
Close