Hur kan sök funktionen bli bättre, ang olika tal
Hej. Jag tänker om ni kan ha med vissa punkter som, vilken bok och vilket tal, utöver befintliga val. Att ha med dessa 2 punkter också när man skapar en tråd.
Då skulle man enklare kunna hitta en lösning till sitt tal, och förstår man inte den valda lösningen, då kan man som alltid fråga er.
Detta har diskuterats lite tidigare, och vi har även diskuterat hur vi skulle kunna bygga ut sökfunktionen. Det är ett bra förslag, som vi har skrivit upp på förslagslistan! Tills vidare kan du alltid söka på själva frågan via en sökmotor (google, Bing, duckduckgo, etc.). :)
Det var en del diskussion om det i den här tråden: https://www.pluggakuten.se/trad/ett-forslag-att-pluggakten-ska-bli-annu-battre/
Ok men då är det på gång eller?
M4t3m4t1k skrev:Ok men då är det på gång eller?
Troligen inte, hoppas jag. Det är väldigt svårt för oss som svarar att skilja mellan en massa olika trådar som heter nästan likadant. Det är mycket bättre med rubriker som berättar vad tråden handlar om.
Vad tror du om man som användare av pluggakuten.se förtydligar "heter nästan likadant", till något mer konkret?
Det borde bli bättre🙂
Till exempel "Impuls kapitel 5 uppgift 6" och "Impuls kapitel 5 uppgift 7" är lätta att blanda ihop. Helt ointressant informetion, tycker jag. Den behövs inte alls för att man skall kunna läsa uppgiften.
Smaragdalena skrev:Troligen inte, hoppas jag. Det är väldigt svårt för oss som svarar att skilja mellan en massa olika trådar som heter nästan likadant. Det är mycket bättre med rubriker som berättar vad tråden handlar om.
Jag tror förslaget är mer att ge trådar sökbar metadata. Det skulle inte behöva konkurrera med rubriker. Men det finns andra problem, t.ex. mycket underhållsjobb för moderatorer (anar jag) för att hålla infon korrekt. Dessutom tenderar böcker att numrera om enstaka uppgifter mellan utgåvor, och många uppgifter återanvänds också mellan olika bokspår. Det blir en del att administrera, om man vill göra det "snyggt" och se till att 1b-elever kan hitta till samma diskussion som 1c-eleverna har kring en uppgift.