Formulering?
2. Kemisk bindning och dess inverkan på till exempel förekomst, egenskaper och användningsområden för organiska och oorganiska ämnen.
Fråga: vad är det ens för formulering alltså, vad er det vi ska lära oss i den här kursen, jag vet vad kemisk bindning är och vad organsika sammansärrningar är (alla bindningar som innehåller kolatomer) men hur då, förekomst, egenskaper och användningsområden.
Kan någon omformulera vad er det som står i den första meningen.
Vad heter kursen? Varför står det "2." framför?
ja alltså kursen heter kemi 1, 2:an står där p.g.a. att det är en 2 punkt i vad vi ska lära oss igenom kursens gång, omformulerad av en lärare i kemi, utifrån skolverkets riktlinjer.
Men jag fattar att vi ska lära oss om organisk kemi d.v.s. kolatomer och dess bindningar. Samt oorgansikt kemi, d.v.s. allt annat. Och allt som har med de å göra. Men är inte det lite konstigt att skriva ¨inverkan på på t.ex. förekomst?)
ängel Ivan skrev:2. Kemisk bindning och dess inverkan på till exempel förekomst, egenskaper och användningsområden för organiska och oorganiska ämnen.
Fråga: vad är det ens för formulering alltså, vad er det vi ska lära oss i den här kursen, jag vet vad kemisk bindning är och vad organsika sammansärrningar är (alla bindningar som innehåller kolatomer) men hur då, förekomst, egenskaper och användningsområden.
Kan någon omformulera vad er det som står i den första meningen.
ängel Ivan, det står i Pluggakutens regler att man skall lägga sin tråd på rätt nivå - nu har jag flyttat tråden från Kemi/Allmänna diskussioner till Ke1. /moderator
Det verkar som om första halvan av frågan har försvunnit. Skriv av hela frågan ord för ord, eller läggin en bild. Som det står nu är frågan obegriplig.
Är det alltid meningen att eleverna själva ska förstå beskrivningen av kursmålet? Om det t.ex. står att man kommer att förstå och använda orbitaler, och eleven inte har en aning om vad orbitaler är, så är väl det helt i sin ordning?