Deklarera klass med implements serializable- fråga
Tjena!
Har fastnat på en fråga jag inte riktigt vet hur jag ska besvara (fråga 6):
Jag har grävt runt på nätet efter vettiga svar och tittat i min kursbok men blir inte så klok på NÄR man ska använda sig av implements serializable... det jag tänker rent spontant är, är att vi i denna klass inte vill förändra något, då vi inte vill spelarens startposition (det är ett spel som koden kommer ifrån) ska förbli oförändrad varje gång vi startar igång ett nytt spel.
Serializable implementerar man om man vill att objekten ska bli "serializable" :)
Det innebär att du kan göra om objekten till en data stream för att exempelvis spara ned dem på disk eller skicka över dem genom nätverket eller något liknande.
Stokastisk skrev :Serializable implementerar man om man vill att objekten ska bli "serializable" :)
Det innebär att du kan göra om objekten till en data stream för att exempelvis spara ned dem på disk eller skicka över dem genom nätverket eller något liknande.
ahhh! nu makear det sense! spelet går ju att köra mot en kompis när de sitter på en annan dator, så det låter vettigt. Tack! :)