Canvasprogrammering
Försöker lösa en uppgift gällande canvas. Har kommit en bit men vet att det är fel med att ha xpos, istället ska det väl vara transformationer..? Men vet inte hur jag ska koda det. Samt det andra felet är väl att funktionen Star som inte ska ha inparametrar har kringgått kravet på att vara utan parametrar genom användande av global variabel..? Någon som vet hur koden ska vara istället?
OBS! Gjorde fyrkanter istället för stjärnor då det var lättare. (Vilket är ok)
Är funktionen Star samma som stjärna? Det står att den redan är skriven så du behöver bara använda den.
Vad händer när du kör koden?
Laguna skrev:Är funktionen Star samma som stjärna? Det står att den redan är skriven så du behöver bara använda den.
Vad händer när du kör koden?
Ja det borde vara samma, men hur ska jag ändra så att det uppfyller kravet då..?
Koden gör det den ska men den är ju skriven på fel sätt
Någon som vet..?
Jag vet inte hur det är tänkt att Star ska veta var den ska rita. Det står att det tillhandahålls en funktion Star som du ska använda men inte skriva. Hur ser den givna funktionen Star ut? Varför skulle man inte få använda xpos?
Laguna skrev:Jag vet inte hur det är tänkt att Star ska veta var den ska rita. Det står att det tillhandahålls en funktion Star som du ska använda men inte skriva. Hur ser den givna funktionen Star ut? Varför skulle man inte få använda xpos?
Alltså vet inte varför det står så för man har inte fått någon funktion star... Men det med xpos sa min handledare att det var fel tänkt, utan att det istället skulle vara transformationer.
Jag tror inte jag kan ge nån hjälp. Fråga läraren, speciellt om den där funktionen star().