Meddelande
På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
få en ny mobil när abonnemanget tar slut?
- bonespwr
- Medlem
- Registrerad: 2010-02-21
få en ny mobil när abonnemanget tar slut?
ja, rubriken säger det mesta liksom. Har nämligen en kompis som har ett Iphone, hennes föräldrar köpte för drygt 3 år sen en iphone mobil till henne med telia abonnemang i ett konstigt erbjudande där hon får en ny mobil var tredje år då hennes abonnemang tar slut då. Och jag menar allvar nu, hon fick välja vilken sort mobil hon än ville denna år och det blev det senaste versionen av Iphone Apple.
Jag tycker personligen denna erbjudandet låter kanon och vill skaffa mig en sådan men grejen är att kompisens föräldrar kommer inte ihåg vad erbjudandet hette. Eftersom hon nyss fått en ny mobil då abonnemanget tog slut så antar jag att denna erbjudande fortfarande finns hos telia.
Nu mina vänner så kommer er roll, hjälp mig hitta denna erbjudande hos telia för jag är DESPERAT. Min nuvarande mobil är trasig så vill skaffa en ny men vill helst ha denna erbjudande för det låter bara så soft.
Och för er som tycker det är lättare att jag vänder mig till telia kan jag säga att jag redan har gjort det men utan någon större lycka. Kundtjänsten är tydligen inte så utbildade av sig och kunde inte hjälpa mig
- Smaragdalena
- Medlem
- Registrerad: 2012-02-02
Re: få en ny mobil när abonnemanget tar slut?
Jag köpte en iPhone 4 i telia-butiken i tisdags. Det kostar mig 299/mån inkl lite samtal och SMS samt 3GB surf/månad. Bindningstid 24 månader. Klarar du dig med 0,5 GB surf kommer du undan med 199/mån. Vill du ha 4S blir det 100 kr extra/månad. Om två år kan jag upprepa bravaden, om jag fattader det rätt. Hoppas den håller längre. Mobil flex liten med extra surf.
- Poolpt
- Medlem
- Registrerad: 2007-09-27
Hej. Att din kompis nyligen kunde utnyttja erbjudandet är väl inte så konstigt om hon tecknade ett sådant avtal med Telia för tre år sedan. Det behöver inte betyda att erbjudandet fortfarande finns. Din kompis föräldrar måste väl kunna kontakta Telia och fråga vilket avtal de har?
Senast redigerat av Poolpt (2012-06-15 09:10)
If people do not believe that mathematics is simple, it is only because they do not realize how complicated life is.
- bonespwr
- Medlem
Smaragdalena, jag fattar inte riktigt vad du menar. Får du en ny mobil efter 24 månader? förresten kostar det att ha abonnemang? eller betalade du bara i delbetalning när det gäller de 299:-?
poolpt jag tror starkt på att erbjudandet finns fortfarande eftersom många klasskamrater har hört om detta erbjudande men inte vet vad den kallas. När det gäller kompisen så vill jag inte pucha henne så mycket frö hon bryr sig inte sådär mycket om någonting:P lite pinsamt om jag ber föräldrarna att bother ringa och fråga telia när det är mig som det gäller och inte deras barn:S
Vet att det låter konstigt men kompisens föräldrar och jag kommer inte så mycket överens :S det är bara hej och hejdå mellan oss!
- Smaragdalena
- Medlem
Jag hade ett annat abonnemang förut, och när jag förlängde det fick jag utnyttja 100 kr /månad som delbetalning för mobilen. Hade jag velat ha samma abonnemang utan mobil skulle det ha kostat lika mycket, men jag hade inte varit tvungen att binda mig i 24 månader. Telia mutar mig alltså med en ny iPhone för att de skall vara säkra på att jag finns kvar som kund i två år.
- bonespwr
- Medlem
så jag betalar inte för att ha en abonnemang men ändå är jag bunden att ha det i 24 månader? jag fattar inte riktigt syftet med detta:S om jag nu vill köpa iphone från ex. siba och går senare och skaffar abonnemang hos telia, betalar jag för endast abonnemanget eller måste även mobilen vara köpt från telia för att tjänsten ska gälla?
- Smaragdalena
- Medlem
Jag betalar givetvis varje månad för abonnemanget. Om du köper din iPhone på SIBA kostar abonnemanget ändå lika mycket, men du behöver inte binda dig för att ha kvar det i två år utan kan byta operatör till 3 nästa månad om du vill.
Senast redigerat av Smaragdalena (2012-06-16 11:26)
- bonespwr
- Medlem
vänta, så du menar att jag kan få denna erbjudande med att få en ny mobil var tredje år om jag köper mobil+abonnemang hos teliabutiken?:S hur mycket kostar abonnemanget hos telia månadsvis då?
- sneagel
- F.d. moderator
- Registrerad: 2008-02-29
bonespwr skrev:
vänta, så du menar att jag kan få denna erbjudande med att få en ny mobil var tredje år om jag köper mobil+abonnemang hos teliabutiken?:S hur mycket kostar abonnemanget hos telia månadsvis då?
Varför ringer du inte till Telia och frågar?
- bonespwr
- Medlem
men läste du inte vad jag skrev ovan? jag har redan ringt innan jag lagt upp detta inlägg och fick svaret att de inte visste mycket om erbjudandet trots att den finns:S outbildade snubbar som sitter i kundtjänsten,sigh!
Senast redigerat av bonespwr (2012-06-16 11:28)
- matematikern92
- Medlem
- Registrerad: 2012-04-17
bonespwr skrev:
men läste du inte vad jag skrev ovan? jag har redan ringt innan jag lagt upp detta inlägg och fick svaret att de inte visste mycket om erbjudandet trots att den finns:S outbildade snubbar som sitter i kundtjänsten,sigh!
Om inte ens arbetarna på Telia vet mycket om detta erbjudande kan du nog inte hoppas på för mycket.
- bonespwr
- Medlem
jo, men jag frågade Smaragdalena om det då han nyss köpt en ny mobil+abonnemang och då borde han veta bättre än vad jag vet ju! ni andra kan väl ta och tagga ner med svaren om ni inte kan hjälpa till:O!
- matematikern92
- Medlem
- Registrerad: 2012-04-17
Avtalet Smaragdalena har är troligtvis liknande detta: https://www.tewss.telia.se/privat/mobil … ct.pagelet
Fast med 3gb surf istället. Det är inget abonnemang där du får ny mobil var tredje år. Se inte så fientligt på oss, vi försöker bara hjälpa till.